oRang KUat

Saturday, October 29, 2011

Satu Perjanjian


Salam...

Makin hari makin kekurangan masa untuk mengupdate entri3 yang menarik (walhal tak pernah menarik pom).


gambar hiasan _ihsan google

Malam nie, saya nak cite pasal berkaitan dengan sebuah perjanjian. Dalam hidup kita, takkan pernah lari dari mewujudkan sebuah perjanjian. Sama ada janji benar, janji palsu, janji ikhlas.. ataupun sebagainya yang sama erti dengannya!

Ya... tak sabar untuk pulang kekampung.(3hb November). Itu perjanjian saya dengan keluarga. Dan juga, tak sabar untuk menunggu perjanjian yang bakal saya tempuhi. Ya.... Berdebar, Tak sabar, Gementar, Takut, Gembira... itulah yang saya dapat gambarkan emosi saya berkaitan dengan perjanjian tersebut. Saya berdoa dan memohon petunjuk dari ilahi, agar sebuah perjanjian yang bakal berlangsung itu akan termeterai dan sempurna dengan RAHMAT dari-NYA. INSYAALLAH....

Mungkin tergesa-gesa. Namun mungkin inilah masa dan waktu saya.

Percaya pada janji ALLAH, apa jua yang DIA takdirkan adalah yang terbaik buat hamba-NYA

wassalam....



Sunday, October 16, 2011

......





i need to lose my weight!!!!!










Dugaan itu Indah


Salam

Ye dua minggu laptop saya masuk ICU, semua data dalam file habis lesap.. bayangkan gambar2 dokumen yang langsung takde backup. Dah la masa-masa genting dengan assignment yang banyak melambung. HUH hancur hati nie. Gambar adalah kenangan kan?


Tak ape lah... mungkin bukan rezeki saya, dan terpaksa lah melaburkan duit yang dah memang tersedia terhad, untuk laptop ni. Ye, dugaan tu selalu ja ada untuk kita, sama ada nak menguji kita sabar ke tidak. Saya percaya, semua ada cubaan dia tersendiri, saya mungin melalui situasi begini, mana tahu orang diluar sana, situasi yang menduga mereka lagi rumit dan sangat berat.


Sebenarnya dugaan itu indah.... sebab apa saya kata begitu? Sebab, melalui dugaan dan cabaran nie, kita akan belajar satu perkara baru. Ye, kita akan lebih berwaspada, lebih concern, dan yang paling penting belajar menerima kenyataan. Tapi pedih la kan.. Lagi pun, Setiap dugaan yang kita hadapi adalah sedaya semampu kita, DIA tak kan menguji kita untuk perkara yang kita memang tak mampu dan sangat terbeban. SUBAHANA ALLAH!!! Tapi kita selalu mengeluh, marah pada nasib,... sedangkan kita mampu untuk menghadapi masalah tersebut. Cuma memerlukan KESABARAN. Itulah resepi disetiap permasalahan. Mungkin saya tak sekuat seperti mana yang saya cuba sampaikan. Namun saya akan tetap berusaha untuk sentiasa SABAR menempuhi dugaan dan cabaran yang bakal mendatang. INSYAALLAH!


"to be or not to be, that is the quetion.
to be and want to be, that is the answer"


WASSALAM......


Saturday, October 1, 2011

Khasiat Telur


salam.....


Telur.....


Telur nie banyak khasiatnye. Telur kaya dengan protein, lemak, vitamin A, B Kompleks dan mengandungi zat besi serta kalsium.Yang nak jaga badan, boleh jugak mengamalkan makan telur separuh masak...tapi jangan berlebihan, nanti makin bertambah plak kolestrol dalam badan tu.. huhuhu. Khasiat telur boleh kita dapati daripada telur ayam (setengah masak) bukan direbus keras. Putih telur pom banyak khasiatnya, antaranya dapat melegakan kesan melecur atau kulit terbakar dan juga, dapat menghilangkan parut pada muka.


Bagi korang yang memang jaga sangat kulit muka tu, leh la cuba guna masker putih telur ni. YES MURAH DAN BERKESAN, dari korang beli yang masker mahal2 tu kan. "saya save bajet" Kalau yang ada whitehead dan blackhead memang puas hati kalau tengok hasilnya. Tak perlu bimbang kalau nak mencuba, langsung tak bagi kesan negatif kat kulit korang. Ia dapat menghaluskan kulit korang, of cos la kan, dia ada PROTEIN.




Ok, cara nak pakai putih telur tu, senang je, korang gunakan tisu, dan celup ke dalam putih telur, then tampal kat muka. SENANGKAN! Then, korang tunggu la dalam 30minit, or sampai tisu yang mengandungi telur kat muka korang tu jadi kering. Then hasilnya memang malbulosssss!!!! Kulit licin tanpa whitehead dan blackhead. Jangan risau, dia tak membuka liang pori korang, tapi makin mengecilkannya.

SELAMAT MENCUBA!!!!


wasalam.....


I'M THE LUCKY ONE







Ku persembahkan satu cita ku..
Setulus hati hanyalah untukmu
dan ku lakukan semampu aku tuk menyayangimu
hingga kau merasa jadi pujaan ku
meski bercinta kadang tak indah
tapi tuk buktikan kau yg terindah
dan kupastikan..i'm the lucky one..
nikmati cinta lebih dari segalanya....

jiwaku ini yg tak tersentuh
kini terasa sejak bersamammu
berikan hangat hinggaku x mampu berjauh drmu
kerna kau yg bisa buatku bahagia

meski bercinta kadang tak indah
tp tuk buktikan kau yg terindah
dan ku pastikan i'm the lucky one
nikmati cinta lebih dari segalanya

caramu membuatku x berdaya
hatiku pun ribut terjaga
kau ubah hidupku ini jadi sempurna

meski bercinta kadang tak indah
tp tuk buktikan kau yg terindah
dan ku pastikan i'm the lucky one
nikmati cinta lebih dari segalanya