oRang KUat

Sunday, August 22, 2010

Berapa harga segulung ijazah

salam...

macam yang kita tahu... kat universiti bukan lah sesenang di sekolah menengah,, macam2 perkara kita kena hadapi dan atasi.... pelajaran, interaksi nga pensyarah, hubungan dengan kawan2... keadaan semasa tempat kita menginap... macam2 1001 permasalah... jadi inilah mungkin menguji kesabaran dan besarnya nilai harga segulung ijazah.. yer.. kita ke U nie hanya lah untuk mengejar cita2 yang penuh denga onak n ranjau...

melalui buku motivasi nie.. sedikit sebanyak telah menumbuhkan kembali semangat saya.. yang sedikit patah,...





"tiga rukun yang benar dan perlu dalam mencapai utam iaitu, dengan tabiat, dengan pengalaman, dan dengan pembelajaran. Adapun musuh yang sentiasa menghalangi manusia mencapai keutamaan yakni kejayaan ialah hawa nafsu yang menyebabkan marah dan dengki"
HAMKA

"manusia yang berakal ialah manusia yang suka menerima dan meminta nasihat"
UMAR AL-KHATTAB R.A

"dunia ini ibarat mawar menguntum, bila luruh kelopaknya, tiadalah yang indahnya, yang tinggal hanyalah duri dan batang yang kering. Namun dengan siraman air dan baja yang mencukupi. pasti kuntuman mawar berputik kembali"

"kemuliaan kita yang terbesar tidak terletak pada fakta bahawa kita pernah terjatuh, tetapi pada kebangkitan kita setiap kali kita jatuh"

"in life, what sometimes appears to be the end, is really a new beginning"

"kekayaan tidak dinilai drpd banyaknya harta, tetapi kayanya JIWA"
RIWAYAT AT-TIRMIZI & IBNU MAJAH

"kutiplah ilmu drpd penulis tersohor, kautlah ilmu daripada sumber termasyhur"

"to be or not to be, that is the question.
To be and want to be, that is the answer"

wasalam


No comments: