oRang KUat

Sunday, August 15, 2010

hai.. inilah hidup..

salam...

niat menulis nie bukan nk mngata or mengumpat.. (bulan2 pose tak baik wat keje2 g2..)
niat saya cuma nak berkongsi ape yang saya lihat n ape yang saya perhati..

urm.. kdg2 yang alim itu tak semesti nye cukup sifat yang baik n sempurna...
semalam saya g terawih. masuk la akak nie.. urm... baik... alim la jugak kan...
uish.. tengah2 terpesona tengok dia.. sekali dia wat pe tau.. amek sejadah kat depan dia(sejadah surau).... then dia baling ke belakang... astafirullahalazim..... terkedu seketika.... kalau saya pom saya tak kan wat macam 2... ye la.. sejadah.. benda tu kan tempat kita nak solat.. bukan susah pon, klu tak nak bangun.. lipat letak je tepi.. susah ke?? saya cuma bermonolog didalam hati...
yer.. saya bukan lah sealim dan sebaik akhlak, malahan pakaian pom perlu banyak diperbaiki... tapi saya tahu yang mana sopan dan yang mana "kurang ajar"...

tu la kadang2 kita banyak kena memerhati sebelum menbuat penilaian...
kepada saudari.... saya tahu anda seorang yang solehah.. tapi biarlah tingkah laku juga mencerminkan keperibadian saudari... jika golonga seperti saya yang melihat.. ape plak kata nye.. tapi tak mengapa kita seagama.. kalau yang bukan seagama?? urm... mula2 saya terpesona dengan saudari.. tapi selepas 5 minit tersebut.. tidak lagi... harap maaf...

sebab itula.. lkadang2 kita jangan hanya sekadar memandang luaran.. cuba la kenali hati budi seseorang....
melalui permakaian memang la benar.. tapi biarlah melalui sikap kita juga sebagai kaum muslimah....

yang penting.. MUHASABAH DIRI..
kenal diri, renung diri..
INSYAALLAH....

wasalam..
SALAM RAMADHAN....

No comments: