oRang KUat

Tuesday, March 22, 2011

Apa Erti Sahabat Bagi KOrang?

salam.....

SAHABAT
perkataan yang sangat2 memberi kesan kepada kita.
tapi kita tahu tak makna sebuah persahabatan tu?
kita tahu tak erti sebenar sahabat?
ye mungkin pendapat kita tidak sama...
masing2 ada hak masing2 dalam menyuarakan pendapat..
bagi saya persahabat sebenar adalah yang.....
1) sanggup bersusah payah bersama2
2) tiada hasad dengki antara satu dengan yang lain
3) sanggup menerima kelemahan masing2
4) tidak bersunggut
5) sentiasa melindungi antara satu dengan yang lain
6) menutup kelemahan setiap sahabat
7) sentiasa memberi kekuatan diantara satu sama lain
8) tidak menjatuhkan air muka sahabatnya sendiri..



mungkin bagi korang ada spesifikasi tersendiri bukan?
tapi kita dalam berkawan biarlah ikhlas...
jangan disebabkan atas rupa dan harta je kita berkawan nie..
x kemana pom dik!
sama2 lah kita fikir2kan..
selamat beramal
wassalam..

4 comments:

zatilnabilah said...

macam sy kan..??hehe..mmuuah2..~ ;)

Akmal Ezzah Alias said...

huhuh ya tayam!
jangan lupa saya okek!

Nour Akmal said...

saya sayang sahabat2 saya...=)

Akmal Ezzah Alias said...

saya juga! =)