oRang KUat

Wednesday, November 17, 2010

Bila Dirasa Sedih.. Bila Difikir Syukur


salam


pagi nie saya nak coretkan sikit pengalaman sebagai anak rantau...
alhamdulilah tahun nie.. saya berjaya jugak menunaikan solat sunat AIDILADHA walaupun beraya diperantauan... tapi masih mampu untuk berkesempatan menikmati nikmat dan anugerah ini...

hati? xyah cakap lah sedih..
semalaman dengan TAKBIR RAYA.. tersentuh sangat..
dan secara tak segaja air mata saya plak jatuh...
saya tak pernah dan ini adalah yang pertama saya beraya tanpa keluarga disisi...

namun saya masih dekat dengan mereka.. satu malaysia.. cuma jauh.. JOHOR BHARU - KELANTAN...
saya cuba membayangkan rakan2 yang berada di OVerC...
semoga kalian tabah menghadapi cabaran hidup dan PENGORBANA
N ini..
amin.. (saya juga)



pagi raya nie.. saya berkesempatan bersolat di Masjid Sultan Iskandar UTM skudai.. (pic kat atas tu)
meriah jugak.. ramai saudara islam kita, walaupun tidak bersama saudara sendiri...
Alhamdulilah dalam suasana aman dan tenang kami beramai mengimarahkan hari INI....
tima ksih utk SUHA AZMAN n the geng...

k.. jom tgk sedikit gambar untuk kenangan.. sedikit shja.. huhu..


kebiasaannya saya ditengah2 antara ma dan adik saya, bie...
tapi kali nie saya rasa lain sedikit...



sempat senyumkan? hee.. Raya...


tengok saya! (baju biru actly kaler peper, tapi dlm pic jd biru lak) huhu.. sori..muka macam x kena kan? mata sembab.. (xcukup tido..yeke T__T)
muka tak bermaya langsung..
tapi tetap tersenyum di hari MULIA




bersama kawan2 (abaikan muka kesian)



perkarangan masjid.. tengok tu.. ada mamat somalia.. hee~
macam kat perantauan sgt2 kan..
saya OberC..hehe

Italic
k perancangan untuk esok..
mungkin saya berpeluang untuk sama2 BEKWOH @ Kenduri raya korban fakulti cik suha...
heheh.. boleh jugak saya menghilangkan sendu dihati.. mungkin..

nnti kita tgk pe jadi k...

akhir kata..
salam aidiladha.. pengorbanan bukan sekadar melalui harta benda.. namun masa, usaha dan juga perasaan....

wasalam...



3 comments:

Amoi MiyaSya said...

slmt hari raya ye :))

Ain Tralala said...

Salam Aidiladha :)

raya kat mn2 pun sama jer..
lau tak biasa tue biasa2kanlah

akmaizzah.alias said...

huhu...
@amoi.. selamat hari raye..

@ain.. yo la 2..huhu.. rayo kedoh ko demo? kih2